• شبکه‌ای از ایرانیان که ایران را می‌نویسند ...

  • ویکی ایران انجمن ها قوانین ایران کار و تجارت قانون تغییر ساعت در اول بهار و اول پاییز

    این تاپیک شامل ‫1 صدا و 0 پاسخ دارد.
    ‫1 صدا
    0 پاسخ
    • نویسنده
      نوشته‌ها
      • #213 پاسخ
        نیما
        مدیرکل

            نظر شما در خصوص تغییر ساعت و جلو بردن آن به مدت یک ساعت در اول سال و برگشت آن به زمان قبل در اول پاییز چیست؟

            به نظر من نیازی به این تغییر نیست و هنگامی که روز بلند می‌شود افراد در ساعتی که برای رفتن به سرکار بیدار می‌شوند اگر ساعت در اول سال تغییر داده نشود ، هوا روشن هست و این موضوع به آنها کمک می‌کند که از نور روز استفاده بیشتری کنند و در مسیری که به سرکار می‌روند روشنایی روز را تجربه کنند و در تاریکی به سرکار نروند .
            در حالی که اگر ساعت‌ها تغییر کنند بسیاری از افراد ممکن است که مثل نیمه دوم سال در تاریکی صبح سرکار بروند و در تاریکی نیز برگردند و محل کار آنها نیز از روشنایی روز برخوردار نباشد و از روشنایی بهره‌ای نبرند.
            در ضمن این که هنگامی که ساعت در اول سال جلو کشیده می‌شود عصر هنگامی که دیر وقت تاریک می‌شود مردم سعی می‌کنند از روشنایی بهره بیشتری ببرند در نتیجه دیرتر می‌خوابند و صبح با مشکل بیدار شدن و خستگی مواجه می‌شوند و در کل سیستم بدن و روند زندگی با تغییر ساعت به هم می‌خورد و بهره چندانی هم از روشنایی نصیب افراد نمی‌شود.

            بسیاری عنوان می‌کنند که این موضوع به دلیل مصرف کم برق در واحدهای بازرگانی و تجاری و خانگی ، صرفه‌جویی فراوانی را به دنبال دارد . اما لازم است این موضوع را در نظر بگیریم که نیروی انسانی که با عنوان منابع انسانی از آن یاد می‌شود ارزش فراوانی برای جامعه و واحدهای بازرگانی و تجاری دارد و افسردگی ناشی از کمبود نور و روشنایی برای همین واحدها و به جامعه آسیب‌های بسیاری به دنبال خواهد داشت.
            بنابراین در هر تصمیم کلان ضروری هست که اولویت بررسی در خصوص اثرات تصمیم بر روی نیروی انسانی باشد .
            انسان همه انرژی و منابع را برای زندگی بهتر خود مصرف می‌کند اگر به خاطر صرفه‌جویی در منابع دیگر ، منابع انسانی آسیب ببینند، هدف از زندگی و فلسفه وجودی انسان زیرسوال خواهد بود.

            منتظر نظرات شما هستیم…

        پاسخ به: قانون تغییر ساعت در اول بهار و اول پاییز

        13 − 9 =